První One Box byl nainstalován na pražském Smíchově, zatím poslední pak v Praze Ďáblicích. One Boxy tak doplňují stávající síť výdejních boxů a míst, kam společnost Wedo své zásilky doručuje. Počet míst, kde si čeští zákazníci mohou své objednávky z platformy Allegro i mimo ni vyzvednout, se tak zvýší na více než 3840.

„Pro naše zákazníky je doručování do výdejních boxů stabilně jedním z nejoblíbenějších způsobů dopravy a míra jejich využívání neustále roste. Spuštění naší vlastní sítě výdejních boxů, které zákazníkům přinesou jednotný zážitek, je proto přirozeným krokem, jak dále zvýšit pohodlí při nakupování a zároveň opět posunout celkovou kvalitu našich služeb,“ říká Jakub Kłoczewiak, provozní ředitel společnosti Allegro.

Snadno ovladatelné i šetrné vůči okolí

Výdejní One Boxy mají intuitivní ovládání a jsou zároveň navrženy tak, aby svým designem respektovaly životní prostředí českých měst, informuje dále firma. Napájeny jsou elektrickou energií z klasické elektrické sítě, přičemž elektřinu Allegro odebírá pouze od dodavatelů s ověřenou certifikací původu. Společnost zároveň své boxy vybavila senzory kvality ovzduší – zákazníci si tak mohou výsledky měření zkontrolovat online na mapě všech lokací. Aby pak místní obyvatelé nebyli rušeni, Allegro přesně označuje místa, kde smí kurýři zásilky vykládat, a zavádí také tiché otevírání a zavírání dvířek jednotlivých přihrádek One Boxu.

S cílem snížit spotřebu elektřiny a nepřispívat ke světelnému smogu je osvětlení One Boxů aktivováno pouze v případě potřeby, a to pohybovým čidlem. Výdejní boxy disponují i bezbariérovým přístupem pro zákazníky s handicapem. Zanedlouho pak uživatelé budou moci využívat také řadu dalších funkcí – jako například platbu na dobírku přímo přes platební terminál One Boxu nebo možnost zvolit si výšku přihrádky, do které si nakupující nechá svou objednávku doručit. V tuto chvíli mohou zákazníci platit své objednávky na dobírku skrze platební bránu, jež je jim zprostředkována přes odkaz v notifikaci, která přijde e-mailem nebo přes SMS, jakmile je zásilka doručena do výdejního boxu a připravena k vyzvednutí. Do budoucna je v plánu i možnost platby na dobírku přímo v aplikaci Allegro.

Probíhající změna

Počínaje letošním létem budou moci čeští zákazníci sledovat rebranding logistické společnosti Wedo by Allegro na „One by Allegro“, čímž dojde k postupnému sjednocování logistických služeb spadajících pod Allegro Group napříč všemi trhy, na nichž skupina působí. V rámci rebrandingu tak budou postupně nahrazeny nejen uniformy kurýrů, ale také označení výdejních míst či logistických dep.

„Wedo doručilo v minulém roce úctyhodných 8,2 milionu zásilek a stalo se synonymem rychlého a spolehlivého doručení, nejen v rámci nákupů na allegro.cz, ale i jiných e-shopů mimo platformu, které jeho služeb využívají. Transformace Wedo by Allegro na novou značku One by Allegro je pro nás vstupem do zcela nové etapy, v níž chceme dále posouvat standard doručování a přinášet tak našim zákazníkům možnost vybírat z milionů nabídek napříč kategoriemi. To vše s jistotou rychlého a pohodlného doručení do výdejních boxů, výdejních míst i na adresu zákazníka,“ komentuje Jakub Kłoczewiak.