Data získaná prostřednictvím senzorů a kamer se mohou na cloudu ARIBIC použít k vytváření 3D map skladů nebo výrobních zařízení, které jsou stále aktuální. "S využitím těchto aktuálních dat senzorů vytváříme živé dvojče prostředí a můžeme tak zobrazovat a sdílet relevantní informace téměř v reálném čase," popisuje B. Abel základní myšlenku výzkumného projektu.
Na rozdíl od současné metody, při níž se po pořízení k určité chvíli vytvoří neměnný 3D obraz prostředí, zůstávají obrazy generované platformou ARIBIC dynamické a neustále aktuální. "Když vysokozdvižný vozík nebo manipulační technika bez řidiče prochází prostředím, jeho senzorika zaznamená i nejmenší změny a předá je na platformu ARIBIC. V kartografii interiéru využívající umělou inteligenci se tyto změny, například posunutý regál nebo nově odstavena paleta, ihned zohlední a nahrají zpět do systému, "říká expert Still.
Enormní užitek pro uživatele
Pro lokalizaci a navigaci přepravních vozíků bez řidiče v jejich pracovním prostředí budou nejdříve třeba 3D mapy ve vysokém rozlišení se sémantickými informacemi.
Provozovatelé skladů nebo výrobních hal budou neustále vědět, kde se jejich vozíky nacházejí. S touto informací lze optimalizovat plánování provozu nebo výrobního závodu. Například lze jednoznačně identifikovat, ve kterých částech skladu se jezdí hodně nebo málo, nebo které uličky jsou častější přidělovány a tím blokovány. S těmito informacemi je možné (nejprve) virtuální přesouvat regály nebo nově pořádat výrobní plochy.
Bengt Abel: "Uživatelé budou moci s novou možností permanentního zaznamenávání pracovního prostředí optimálně navrhovat a využívat své sklady a výrobní haly. Poprvé získají podrobný přehled, co se v jejich provozech přesně děje. "Podle experta Still má projekt ARIBIC bezpočet dalších možností využití. "Už dnes máme velkolepé nápady. Jsem si na Stopercent jistý, že v budoucnu je ještě hodně přibude. "
projekt ARIBIC
Na projektu ARIBIC se začalo pracovat v březnu tohoto roku. Dokončení je plánováno na čtvrtý kvartál roku 2023. Na mezinárodní výzkumné roli se kromě vedoucího konsorcia, společnosti Still, podílí ještě Technologický institut v Karlsruhe (Karlsruher Institut für Technologie - KIT), Toronto univerzita s laboratoří STARS a kanadský výrobce senzorů LeddarTech. Projekt podporuje Spolkové ministerstvo pro hospodářství a energie (BMWi) a Industrial Research Assistance Program kanadského National Research Council (NRC IRAP).
Společnost Still jako poskytovatel intralogistických řešení, dodala pro výzkum svůj úspěšný model OPX iGo neo - autonomní vychystávací vozík, který je špičkově vybavený senzorikou a kamerami. "Teď se vyplácejí naše prvotní aktivity v oblastech automatizace, robotiky a digitalizace. Už mnoho let pracujeme na řadě řešení pro naše vozíky
využívající senzory, které se postupně dostávají do sériové výroby. To je důležitým předpokladem pro to, abychom se vůbec mohli na takovém projektu podílet, "zdůrazňuje B. Abel.