Rozsáhlý sortiment výrobků a růst skupiny spolu s vícekanálovou prodejní sítí vyžadují vysokou efektivitu a zvláštní důraz na logistiku. Distribuce do obchodů a nákupních center je náročný proces, při němž hraje roli čas. Je tomu tak mimo jiné proto, že nákupní centra a místní předpisy stanovují konkrétní dobu, během které musí být dodávky uskutečněny. „Někdy se časový interval pohybuje od pouhých zhruba deseti minut až po maximálně něco přes hodinu. To byl jeden z důvodů, proč jsme hledali spolehlivého logistického partnera s odpovídající infrastrukturou, který by se tohoto úkolu ujal,“ říká Sébastien Mauriange, ředitel logistických operací Groupe SEB.
Čas ale není jediným problémem, se kterým musí logistický operátor počítat. V mnoha případech se obchody a nákupní centra nacházejí v centrech měst, a nejsou tak dostupné většími nákladními vozidly. „K tomu se přidávají další problémy: omezený počet ramp, malé skladovací prostory v prodejnách, omezený počet zaměstnanců a skutečnost, že se musí kontrolovat hmotnost jednotlivých palet, které obvykle tahají zaměstnanci s ručními vozíky. To vše znamená, že dodávka zboží musí být přesně naplánována a všechny prvky musí být dokonale zkoordinovány. Víme, že pokud se nám to nepodaří, obchod zůstane bez zboží, a to by bylo nepřijatelné,“ vysvětluje Magdalena Wójcik, senior business development manager ve společnosti FM Logistic.
Jak zdůrazňují zástupci společností Groupe SEB a FM Logistic, klíčem k úspěchu je komunikace, která začíná v hlavním skladu. „Nejdůležitější je včasnost a nakládání zboží podle plánu. Jakékoli zpoždění v dopravě ovlivňuje práci celého skladu a omezuje provozní kapacitu, a to jak z hlediska prostoru, tak i zapojených zaměstnanců,“ zdůrazňuje Branislav Hubinský, manažer distribuce Groupe SEB. Vše tedy závisí na dobré komunikaci s poskytovatelem dopravy a rychlé reakci na případné změny.