E-commerce je i nadále výraznou hnací silou poptávky
Segment e-commerce je i nadále výraznou hnací silou poptávky v sektoru logistických nemovitostí. Míra využívání internetu na hlavních globálních trzích nadále roste. V současnosti představují partneři GLP zaměření na elektronický obchod přibližně 40 procent globálního portfolia společnosti. To je markantní nárůst ve srovnání s 20–25 procenty před pěti lety.
Pandemie urychlila přechod k online nakupování a digitálním řešením nejméně o dva až tři roky. Očekává se, že tyto změny budou mít trvalé účinky, i když se světová ekonomika začne zotavovat. Nové podmínky vyžadují nejen navyšování skladového prostoru, ale také správnou technologii, data a pracovní sílu, aby výsledkem byla zvýšená efektivita v širším dodavatelském řetězci.
Následující výčet detailněji přiblíží nejvýraznější logistické pronájmy a developerské projekty společnosti GLP v uplynulém roce.
V Evropě vzrostly pronájmy meziročně o 69 procent
V Evropě vzrostly pronájmy meziročně o 69 procent, přičemž se v roce 2020 podepsaly smlouvy na přibližně 1 milion čtverečních metrů s novými i stávajícími zákazníky. Šlo o společnosti jako Alza.cz (například v Česku podpis nájemní smlouvy v logistickém parku v Chrášťanech u Prahy), Amazon, DHL, Leclerc, ID Logistics, Royal Mail, XPO Logistics nebo SF Express, globálního klienta, který byl vůbec prvním nájemcem v Evropě.
GLP Europe navíc zaznamenala svůj nejrušnější rok co se týče nové výstavby, V tomto období byl zahájen rozvoj nemovitostí v hodnotě 813 milionů dolarů. To představuje meziroční nárůst o 113 procent. Zároveň tím rozšiřuje svá stávající aktiva a uzavírá akvizici portfolia logistických nemovitostí ve střední a východní Evropě.
Zdroj:// Systémy logistiky