„Rozvoj Panattoni po celé Evropě svědčí na jedné straně o odolnosti sektoru vůči pandemii a na druhé straně o obecných ekonomických trendech. Objem prostoru pro e-commerce významně vzrostl – v rámci našeho developerského portfolia ve třetí čtvrtletí o 20 %. Zvýšilo se zapojení na dovozu závislých výrobních společností a distributorů, kteří v první fázi pandemie čelili narušení dodavatelského řetězce. Rok 2020 je rokem revolučních změn, díky nimž se průmysl stává nejatraktivnějším realitním segmentem,“ uvedl Robert Dobrzycki, generální ředitel společnosti Panattoni.

„V průmyslovém developmentu dělám už přes 20 let a za celou dobu nepamatuji tak kritickou situaci v oboru i celé ekonomice. Přesto náš development v ČR i po celé Evropě ‚jede‘ a vytváří nová pracovní místa, čímž udržuje hospodářství v relativně slušné kondici. Beru to jako náš úkol v boji proti covidu – nedopustit, aby firmám chyběla infrastruktura k rozvoji a zásobování trhu,“ říká Pavel Sovička, ředitel Panattoni pro ČR a Slovensko.

KION Group, Lindab, Raben, Coca-Cola, Zásilkovna, DHL Express. To jsou renomované značky, pro které Panattoni budovala ve třetím čtvrtletí nové výrobní a logistické budovy. Největší halu o rozloze 25 000 m2 dodala v Panattoni Parku Stříbro. Nejvýznamnějšího ocenění se stavitel průmyslových zón dočkal v Chebu, kde postavil pro Real Digital halu s nejvyšším globálním skóre v rámci ekologické certifikace BREEAM dle nejnovějších standardů.

Studie Europe 2020: Ecommerce Region Report očekává, že elektronický obchod v Evropě dosáhne na konci roku 2020 hodnoty 717 miliard eur. Meziročně tedy vzroste o 12,7 %. Plný dopad pandemie koronaviru se však projeví teprve později. Nejrozvinutější je v tomto ohledu západní Evropa, na níž připadá 70 % celoevropského elektronického prodeje a která má také největší procento lidí, kteří nakupují online (94 % ve Velké Británii a 84 % v Německu a Nizozemsku). Nicméně východní Evropa právě nyní zaznamenává největší růst, napříkla do 30 % procent v Rumunsku a Bulharsku.

 

Zdroj:// Logisweb